Hold styr på dine udgifter som udlejer

Senest opdateret d. 26. februar 2020

Gratis regnskabsprogrammer til udlejere

Skal man starte en virksomhed op, er der en del udgifter i opstartsfasen - helt ligesom dig som starter som udlejer, eller måske allerede har en del ejendomme. Derfor skal man jo spare et sted, og et af de steder kunne være på regnskabsprogrammet. Der er nemlig rigtig mange gode regnskabsprogrammer på dansk, der tilbyder en gratis version af deres produkt. Ganske uden at det koster noget, og man bliver heller ikke irriteret af reklamer hele tiden. I denne artikel giver vi derfor et kort overblik over, hvilke muligheder man som iværksætter har for at kunne bruge regnskabsprogrammer gratis, når man skal stifte virksomhed. Det kan være smart for dig som udlejer, der eksempelvis har fradragsberretiget udgifter som håndværkere, køb af inventar eller tryk på t-shirts eller lign.

Vi kigger på de tre mest oplagter regnskabsprogrammer til formålet og giver en lille anmeldelse af dem her.

Se alle de gratis regnskabsprogrammer her.

Nummer 1: Dinero

Stiftet og ledet af serieiværksætteren Martin Thorborg, er DInero et oplagt bud på et gratis regnskabsprogram. Dinero har nemlig en fuldt funktionel platform, der af mange kaldes det bedste regnskabsprogram på markedet. Regskabsprogrammet er decideret designet til iværksættere, da det var den vision som Martin Thorborg i sin tid stiftede virksomheden med. DInero har kundeservice hele døgnet og året rundt, og kan derfor anbefales til iværksættere, der ikke nødvendigvis er skarpest til regnskab. Her kan man når som helst kontakte DIneros support med sit spørgsmål, hvorefter en medarbejder vender hurtigt tilbage med et svar. I den gratis version af Dinero får man alle de grundlæggende vigtige dele af regnskabsprogrammet, men skal opgradere til Dinero Premium, hvis man ønsker at få de nogle af udvidelserne til programmet som f.eks. lagermodul og cloud-baseret bogføring. Dinero kan bruges af alle, der har et registreret CVR-nummer og koster 0 kr.. Ydermere får man en gratis måneds Dinero premium med, når man opretter sig, så man kan afprøve de mange ekstra funktioner.

Nummer 2: Billys Billing

Hvor nogle mener, at Dinero er det bedste regnskabsprogram, sværger andre troskab til Billy. BIlly er et andet regnskabsprogram, der også er gratis og stiftet af en dygtig iværksætter. Stiftet af Toke Kruse er Billy et alternativ og en pendant til Dinero. Hos BIlly har man ligeledes adgang til de grundlæggende dele af regnskabsprogrammet, hvor man kan postere, bogføre og mere eller mindre gøre alt det man skal i et regskab. BIlly tilbyder ligelede gratis support via e-mail, hvis man benytter deres gratis version, og det dygtige personale sidder altid klar til at hjælpe med at besvare spørgsmål og henvendelser. BIlly har naturligvis også en premium-udgave og her får man virkelig også noget for pengene. På linket længere oppe i artiklen kan man se alle fordelene ved Billys Billing, og hvorfor det måske er det bedste regnskabsprogram.

Nummer 3: E-conomic

Det tredje og sidste regnskabsprogram er E-conomic. Hvis man testede regnskabsprogrammerne på store virksomheder ville F-conomic vinde med længde over de to andre. For hvor Dinero og Billy henvender sig til de små og mellemstore virksomheder, så skyder E-conomic lidt med spredehagl. De favner nemlig utrolig bredt, da de har både store og små virksomheder i deres portfølje. Det betyder også, at man hos e-conomic kan finde live-chat support og et seriøst, ambiøst setup af et regnskabsprogram. Ligesom de to foregående programmer, er der også en gratis version af E-conomic, der giver adgang til en lang række muligheder.

Søger du bolig? Søg blandt 4.088 ledige lejeboliger i hele Danmark
Søg lejebolig her